Partner serwisu
Biznes i przemysł

VistaJet: Rośnie zapotrzebowanie na loty prywatne [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Szybki wzrost gospodarczy i rosnąca aktywność polskich przedsiębiorców poza krajem napędza zapotrzebowanie na loty prywatne. O przyszłości rynku rozmawialiśmy z Matsem Leanderem, prezesem VistaJet na region Nordics i Europę Wschodnią. Przy okazji zobaczyliśmy też wnętrze Bombardiera Global 7500 wykorzystywanego przez przewoźnika.

Jak podkreślają przedstawiciel VistaJet, firma jest pierwszym i jedynym przedsiębiorstwem zajmującym się globalnym lotnictwem biznesowym. Obecnie spółka dysponuje flotą ponad 270 samolotów i oferuje loty do ponad 200 państw i terytoriów.

Polska liderem wzrostów

Wraz z napływem międzynarodowego kapitału do Polski oraz szybkim wzrostem gospodarczym naszego kraju oraz ekspansją lokalnych firm za granicę, Warszawa stała się kluczowym ośrodkiem biznesowym w regionie. Przedstawiciele VistaJet zwracają przy tym uwagę na to, że wraz z tymi zmianami Polska stała się również jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie pod względem liczby osób o bardzo wysokich dochodach.

– Polska znajduje się w sercu nowej trasy rozwoju gospodarczego, która łączy Europę Zachodnią z Bliskim Wschodem i Azją. Liderzy biznesu w Polsce coraz częściej myślą globalnie, a to oznacza potrzebę rozwiązań lotniczych, które są szybkie, elastyczne i przygotowane na przyszłość. I dokładnie to oferuje VistaJet – mówi Mats Leander, Prezes VistaJet na region Nordics i Europę Wschodnią.



Jak podkreślają przedstawiciele spółki, podczas gdy globalny rynek lotnictwa prywatnego skurczył się w ubiegłym roku o ok. 1 proc., to liczba godzin lotów VistaJet wzrosła o 5 proc. Wg danych WingX liczba operacji prywatnych odrzutowców z polskich lotnisk wzrosła o 11% w pierwszej połowie 2025 roku, na co wpływ miały czynniki takie jak intensyfikacja podróży biznesowych czy aktywność najzamożniejszych Polaków.

– Polska społeczność biznesowa jest obecnie niezwykle prężna i coraz bardziej międzynarodowa. Jesteśmy pod wrażeniem tego, co dzieje się w kraju i jak płyną tu inwestycje. Chcemy być częścią tego sukcesu – dodaje Leander. W całej Europie VistaJet odnotował w pierwszej połowie 2025 roku 16-proc. wzrost liczby członków swojego programu subskrypcyjnego oraz 39-proc. wzrost łącznej liczby sprzedanych godzin lotów.

Private jet w abonamencie

Firma została założona ponad 20 lat temu, była pionierem modelu biznesowego, w ramach którego klienci mają dostęp do całej floty, płacąc jedynie za godziny lotu w systemie subskrypcyjnym.

– Wchodząc na rynek, dokonaliśmy pewnej rewolucji. Nie chodzi o własność samolotu, bo to oznacza nie tylko koszty, ale i zajmujące procedury administracyjne. Czartery bywają zaś nieprzewidywalne, jeśli chodzi o cenę, dostępność i jakość. Nasz model subskrypcyjny daje klientom stałe stawki godzinowe przez cały rok, z 24-godzinnym wyprzedzeniem – tłumaczy Leander.



VistaJet nie zdradza kwot o jakich mowa, ale wyjaśnia, że ceny zależą w dużej mierze od dostępności i popytu. – Nasz flagowy model to oferta szyta na miarę. Analizujemy potrzeby klientów: dokąd latają, jak często, jak długo zostają, jakiego typu samolotów potrzebują. Każda propozycja jest indywidualna, z dopasowaną stawką godzinową – dodaje Leander.

– Nasza usługa nie jest alternatywą dla klas biznes czy pierwszej w liniach komercyjnych. Chodzi o to, jakie interesy możesz zrobić dzięki prywatnemu samolotowi: być rano na prezentacji dla inwestorów, po południu na spotkaniu rządowym, a następnego dnia znów z zespołem zarządzającym. To zupełnie inne narzędzie – podkreśla.

Jak kupić czas?

– Business jet to po prostu efektywny sposób przemieszczania się. Na przykład lot z Polski do Barcelony czy Madrytu trwa dwie i pół godziny, ale cała podróż zajmuje praktycznie cały dzień, jeśli odbywa się przez zwykłe lotnisko. Z nami to w sumie trzy godziny , a na lotnisku wystarczy być 15 minut przed odlotem. To superwydajne narzędzie biznesowe, które pozwala odbywać wiele spotkań jednego dnia, to narzędzie, które kupuje czas – dodaje prezes VistaJet.

Samoloty biznesowe latają dokładnie tam, dokąd chcą pasażerowie, a w samej Europie oznacza to dostęp do ok. 600 lotnisk, podczas gdy linie komercyjne obsługują ok. 120–130 portów. VistaJet zwraca przy tym uwagę, że klient w wielu przypadkach może uniknąć najbardziej zatłoczone porty, co przynosi kolejne oszczędności czasowe.



VistaJet podkreśla także, że jej model biznesowy pozwala na efektywne wykorzystanie floty, a każdy samolot jest wykorzystywany średnio przez 890 godz. dzięki minimalizacji liczby pustych lotów relokacyjnych. Ma to być wynik znacząco powyżej średniej wynoszącej dla branży ok. 250 godz.

Bombardier Global 7500

Global 7500 to jeden z najszybszych i najdalej latających prywatnych odrzutowców. Bombardier po raz pierwszy ogłosił program w październiku 2010 r., a samolot został certyfikowany i zaprezentowany 8 lat później. Maksymalny zasięg wynosi 14,2 tys. km, a lot może trwać do 17 godz.

Bombardier Global 7500 może się pochwalić największą kabiną w klasie biznesowych odrzutowców ultradługodystansowych oraz licznymi rekordami prędkości. Szerokość kabiny to 2,44 m, a jej długość to 16 m. Obecnie takich samolotów dostarczono już ponad 200, a cześć z nich wykorzystywana jest przez rządy do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Samolot, który mogliśmy zobaczyć w Warszawie, kabinę pasażerską miał podzieloną na cztery sekcje. W pierwszej znajdowały się szafki, kuchnia oraz cztery fotele przeważnie wykorzystywane przez personel pokładowy. W kolejnej umieszczono 10 rozkładanych foteli oraz stoły zapewniające miejsca do posiłków lub prowadzenia spotkań biznesowych.



Kolejna sekcja pełniła funkcję salonu czy pokoju dziennego – tu znalazł się duży telewizor i kanapa wypoczynkowa. W kolejnej części zaaranżowano sypialnię z podwójnym łóżkiem oraz dostępem do łazienki w tylnej części samolotu.

Bombardiery VistaJet mogą zabrać na pokład od 8 (jeśli wszystkim chcemy zapewnić wygodne miejsce do spania) do 14 pasażerów.

Obecnie krótsze dystanse, takie jak Warszawa – Monachium czy Warszawa – Bruksela, obsługiwane są przez samoloty Challenger 350 i inne super-midsize.

Roadshow VistaJet zakończył się w Warszawie

Stolica Polski była ostatnim przystankiem w trakcie roadshow VistaJet po krajach nordyckich i Europie Środkowo-Wschodniej.

– Warszawa to idealne miejsce na zakończenie naszego roadshow – miasto odważnego biznesu, otwartego na świat i z globalnymi ambicjami. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać polskich liderów, oferując rozwiązania lotnicze, które są nie tylko globalne, ale także odpowiedzialne i stworzone z myślą o przyszłości – powiedziała podczas spotkania Michelle Rosa-Wolfe, wiceprezeska na Europę Wschodnią w VistaJet.

VistaJet jest częścią Vista Global Holding (Vista) — wiodącej na świecie grupy lotnictwa prywatnego z siedzibą w DIFC w Dubaju, integrującej unikalne portfolio firm oferujących rozwiązania bez aktywów, obejmujące wszystkie kluczowe aspekty lotnictwa biznesowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Piotr Bożyk 29 sierpnia 2025

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Biznes i przemysł

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Piotr Bożyk 28 sierpnia 2025

Jet Story: Gulfstream G700 wpisany do AOC (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Nowy embraer Praetor 600 we flocie Jet Story

Biznes i przemysł

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył już 2 tys. samolotów biznesowych

Piotr Bożyk 29 sierpnia 2025

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Biznes i przemysł

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Piotr Bożyk 28 sierpnia 2025

Jet Story: Gulfstream G700 wpisany do AOC (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Nowy embraer Praetor 600 we flocie Jet Story

Biznes i przemysł

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij